Status | Datum | Vorming | Thema | Type | Locatie | Code |
---|
21/11/2024 | Doe meer met je data via PowerBI Nieuw Online |
Algemeen
|
Webinar | Online | 188 |
22/11/2024 | OMFT-2 Verdiepingscursus A Herneming |
Spraak en taal
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
003 |
22/11/2024 | Basiscursus NAH voor Oost-Vlaanderen Herneming |
Hersenletsel (NAH)
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
141 |
22/11/2024 | SCID-5 Junior: een klinisch interview om psychische problemen te bevragen bij kinderen en jongeren Nieuw Online |
Geestelijke gezondheid
|
Workshop | Online | 157 |
22/11/2024 | Schrijven volgens de regels van de kunst … makkelijker gezegd dan gedaan! Herneming Online |
Leerstoornis
|
Studiedag | Online | 122 |
25/11/2024 | STOP4-7: aanleren van sociaal-cognitieve vaardigheden aan jonge kinderen met gedragsproblemen, met nadruk op het belang van de begeleidershouding Herneming |
Cognitie en gedrag
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
158 |
26/11/2024 | Masterclass DTTC en ReST Herneming Online |
Spraak en taal
|
Workshop | Online | 099 |
26/11/2024 | Inclusieve kinderopvang - verdieping Nieuw Online |
Algemeen
|
Workshop | Online | 175 |
26/11/2024 | Signaal Digitaal Webinar - Begrijpen van wiskundige prestaties van kinderen met en zonder dyscalculie Nieuw Online |
Leerstoornis
|
Webinar | Online | 189 |
28/11/2024 | Speekselverlies bij jonge kinderen - De DRIPs in de logopedische praktijk Nieuw Online |
Spraak en taal
|
Workshop | Online | 159 |
28/11/2024 | Creëer een feedbackcultuur in je organisatie Nieuw |
Algemeen
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
184 |
29/11/2024 | Rekenen met kleuters - Op avontuur in de wereld van getallen Nieuw |
Leerstoornis
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
150 |
29/11/2024 | TOS en meertaligheid: praktische richtlijnen voor diagnostiek Nieuw |
Spraak en taal
|
Workshop | 156 |
29/11/2024 | "Geboeid door perfectionisme" Nieuw |
Algemeen
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
160 |
02/12/2024 | Onderzoek en begeleiding van voedingsproblemen bij jonge kinderen Nieuw |
Spraak en taal
|
Workshop | 149 |
02/12/2024 | Verlies en rouw bij kinderen met een ontwikkelingsstoornis of beperking Nieuw Online |
Geestelijke gezondheid
|
Workshop | Online | 161 |
02/12/2024 | Project ImPACT - Trainen van sociaalcommunicatieve vaardigheden bij kinderen met een autismespectrumstoornis Herneming |
Autisme (ASS)
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
137 |
02/12/2024 | Positieve psychologie - handvaten voor logopedisten Herneming Online |
Algemeen
|
Workshop | Online | 144 |
03/12/2024 | Begrijpend lezen beter begrijpen: van theorie naar diagnostiek en therapie Herneming |
Leerstoornis
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
136 |
03/12/2024 | De ontwikkeling van getalgevoel en de opbouw van wiskundige basisvaardigheden bij kinderen met (ernstige) rekenproblemen Nieuw |
Leerstoornis
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
176 |
06/12/2024 | Rekenzwakke kinderen leren omgaan met de rekenwereld tot 100 Herneming Online |
Leerstoornis
|
Studiedag | Online | 124 |
06/12/2024 | Op weg naar participatiedoelen voor kinderen en jongeren met een taalontwikkelingsstoornis (TOS) vanuit de BITOS-vragenlijsten Nieuw |
Spraak en taal
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
162 |
09/12/2024 | Lidcombe Programma Herneming |
Spraak en taal
|
Workshop |
Sig Gijzegem Online |
127 |
09/12/2024 | Onverstaanbare kinderen snel en efficiënt beter verstaanbaar maken a.d.h.v. de fonologische methode Hodson & Paden en andere Herneming Online |
Spraak en taal
|
Studiedag | Online | 145 |
10/12/2024 | Lees je honger - Eten en drinken als basis voor functioneel en voorbereidend lezen Herneming |
Spraak en taal
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
133 |
10/12/2024 | ADHD: help je me(e)? - Aanpak bij kinderen met ADHD thuis Herneming |
ADHD
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
167 |
12/12/2024 | Suïcidepreventie, een zaak van iedereen in de CAR Herneming Online |
Geestelijke gezondheid
|
Studiedag | Online | 116 |
12/12/2024 | Taaltherapie en taalmaterialen bij kinderen met een taalontwikkelingsstoornis (TOS) Nieuw |
Spraak en taal
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
163 |
13/12/2024 | Autisme en eetproblematiek: van ARFID tot anorexia Nieuw Online |
Autisme (ASS)
|
Studiedag | Online | 164 |
13/12/2024 | WRITIC-groepsprogramma - Startklaar voor het schrijven Nieuw |
(Psycho) motoriek
|
Workshop |
Thomas More Campus Geel |
165 |
31/01/2025 | Vormingstraject autisme (5 dagen) Herneming |
Autisme (ASS)
|
Vormingstraject |
Sig Gijzegem |
028 |
03/02/2025 | Hedendaagse ontwikkelingspsychologische inzichten Herneming Online |
Algemeen
|
Studiedag | Online | 070 |
04/02/2025 | Morfosyntaxis: een creatieve verkenning in communicatief gerichte taaltherapie bij kinderen (taalleeftijd van 1;06 - 7 jaar) Herneming |
Spraak en taal
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
038 |
06/02/2025 | Handvaten voor logopedisten om motivatie bij kinderen te versterken Herneming Online |
Algemeen
|
Workshop | Online | 013 |
07/02/2025 | Over- en onderprikkeling voorkomen in een klascontext Herneming Online |
Cognitie en gedrag
|
Studiedag | Online | 037 |
11/02/2025 | Samenwerking met ouders van kinderen met een taalontwikkelingsstoornis (TOS) Nieuw Online |
Spraak en taal
|
Studiedag | Online | 042 |
12/02/2025 | De NAH-fotogroep: hoe begin je eraan? Nieuw Online |
Hersenletsel (NAH)
|
Webinar | Online | 008 |
13/02/2025 | Onverstaanbare kinderen snel en efficiënt beter verstaanbaar maken a.d.h.v. de fonologische methode Hodson & Paden en andere Herneming Online |
Spraak en taal
|
Studiedag | Online | 036 |
14/02/2025 | Rekenzwakke kinderen leren omgaan met de rekenwereld tot 1000 Herneming Online |
Leerstoornis
|
Studiedag | Online | 035 |
14/02/2025 | Schrijfproblemen en schrijfmotoriek in het (buiten)gewoon lager onderwijs Herneming |
(Psycho) motoriek
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
014 |
18/02/2025 | In gesprek gaan met de ouders van een kind met autisme Nieuw Online |
Autisme (ASS)
|
Workshop | Online | 029 |
20/02/2025 | Project ImPACT - Trainen van sociaalcommunicatieve vaardigheden bij kinderen met een autismespectrumstoornis Herneming |
Autisme (ASS)
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
006 |
21/02/2025 | De invloed van slaap op de gedrags- en emotieregulatie bij kinderen tot 6 jaar Herneming Online |
Algemeen
|
Webinar | Online | 052 |
24/02/2025 | Eetproblemen en autisme Herneming Online |
Autisme (ASS)
|
Workshop | Online | 015 |
28/02/2025 | De impact van zwakke executieve functies op het leervermogen via spel mediëren Herneming |
Leerstoornis
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
120 |
03/03/2025 | Mini-KIDS - Directe stottertherapie bij jonge stotterende kinderen (2 tot 6 jaar): basisideeën, werkwijze en materialen Herneming |
Spraak en taal
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
016 |
04/03/2025 | Basiscursus bewegingspedagogiek volgens Veronica Sherborne Herneming |
(Psycho) motoriek
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
017 |
05/03/2025 | Emoties bij kinderen en jongeren met autisme en een normale begaafdheid - Mogelijke strategieën rond psycho-educatie en ouderbegeleiding Nieuw |
Autisme (ASS)
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
053 |
05/03/2025 | Vorming voor logistieke medewerkers in de CAR - Dag 1 (voormiddag): Oei, een ongeluk wat nu? Nieuw |
Algemeen
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
040 |
05/03/2025 | Vormingstraject voor logistieke medewerkers in de CAR - Dag 1 en 2 Nieuw |
Algemeen
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
039 |
06/03/2025 | Ondersteunde communicatie met visualisaties bij personen met een communicatieve beperking Herneming |
Algemeen
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
034 |
07/03/2025 | Taalmaatjes: logopedische ouderbegeleiding bij kleuters Herneming Online |
Spraak en taal
|
Studiedag | Online | 007 |
13/03/2025 | Grip op begrijpen - autisme en ernstig tot diep verstandelijke beperking Herneming |
Autisme (ASS)
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
018 |
18/03/2025 | Aangepaste ondersteuning voor kleuters met autisme Herneming Online |
Autisme (ASS)
|
Workshop | Online | 019 |
21/03/2025 | OMFT-1 Basiscursus Herneming |
Spraak en taal
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
004 |
24/03/2025 | De valkuil van afhankelijkheid in autismebegeleiding (of de uitdaging van zelfstandigheid) Nieuw |
Autisme (ASS)
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
057 |
25/03/2025 | Relaxatietherapie voor kinderen met en zonder ontwikkelingsproblemen Herneming |
(Psycho) motoriek
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
020 |
27/03/2025 | Hoor- spraak- en taalstimulatie volgens de principes van Auditory Verbal Therapy Herneming |
Gehoor - Zien
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
032 |
28/03/2025 | Opmaak sensorisch profiel vanuit observatie en vragenlijsten: klasprikkels van leerlingen in kaart brengen Herneming Online |
Cognitie en gedrag
|
Workshop | Online | 021 |
31/03/2025 | Respiratoire kinesitherapie gericht op baby’s en jonge kinderen Nieuw |
(Psycho) motoriek
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
043 |
07/04/2025 | Effectief inzetten van spelmateriaal in logopedische therapie Herneming |
Spraak en taal
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
022 |
08/04/2025 | Spraakontwikkelingsdyspraxie, bekend of gekend? Herneming |
Spraak en taal
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
044 |
09/04/2025 | PROMPT 2: van techniek naar interventie Herneming |
Spraak en taal
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
001 |
09/04/2025 | Vorming voor logistieke medewerkers in de CAR - Dag 2: Communicatie met anderstalige ouders en kinderen Nieuw |
Algemeen
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
041 |
10/04/2025 | Ouderbegeleiding bij autismespectrumstoornissen Herneming |
Autisme (ASS)
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
046 |
10/04/2025 | De impact van meertaligheid op het rekenen Herneming |
Leerstoornis
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
045 |
11/04/2025 | Begrijpend lezen remediëren bij kinderen vanaf de vierde klas Herneming |
Leerstoornis
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
051 |
15/04/2025 | Ondersteunend tekenen bij kinderen en jongeren met TOS (en zonder) Herneming Online |
Spraak en taal
|
Workshop | Online | 023 |
22/04/2025 | Autisme en emotieregulatie: de rol van de interne zintuigen Herneming |
Autisme (ASS)
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
047 |
22/04/2025 | Ouderschap en motivatie in gezinnen met meervoudige en complexe problemen Nieuw |
Werken met de context
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
031 |
24/04/2025 | Boost Camp - Train de trainer Herneming |
Geestelijke gezondheid
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
003 |
25/04/2025 | Rekenen met RekenTrapperS in 1, 2 en 3 / Getalinzicht en hoofdrekenen met en zonder brug Herneming |
Leerstoornis
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
033 |
25/04/2025 | Telelogopedie en teleaudiologie bij kinderen tot en met 12 jaar Nieuw |
Spraak en taal
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
060 |
28/04/2025 | SIESTA - Sleep IntervEntion as Symptom Treatment for ADHD Herneming |
ADHD
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
024 |
29/04/2025 | In balans - het meten en trainen van evenwichtsvaardigheden bij kinderen Herneming |
(Psycho) motoriek
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
062 |
05/05/2025 | Woordenschatuitbreiding bij kinderen met een taalontwikkelingsstoornis Herneming Online |
Spraak en taal
|
Workshop | Online | 025 |
06/05/2025 | Mensen met autisme motiveren Herneming |
Autisme (ASS)
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
026 |
08/05/2025 | Behandeling van baby’s met een voorkeurshouding, al dan niet met torticollis of vormafwijking van het hoofd Nieuw |
(Psycho) motoriek
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
071 |
09/05/2025 | Emotionele ontwikkeling bij kinderen en jongeren in begeleiding (onderwijs en individuele therapie) met hulp van de toolkit Herneming |
Geestelijke gezondheid
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
050 |
09/05/2025 | Rekenzwakke kinderen leren omgaan met kommagetallen Herneming Online |
Leerstoornis
|
Studiedag | Online | 049 |
12/05/2025 | Verteltherapie bij mensen met een lichte afasie Nieuw |
Hersenletsel (NAH)
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
063 |
13/05/2025 | EuREKA - Train de trainer (o.b.v. hernieuwde uitgave handboek 2024) Herneming |
Geestelijke gezondheid
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
002 |
16/05/2025 | Zelfverwonding: praktische handvaten voor hulpverleners Nieuw |
Geestelijke gezondheid
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
064 |
19/05/2025 | Autisme en pijn Herneming Online |
Autisme (ASS)
|
Workshop | Online | 012 |
20/05/2025 | Neurodiversiteit bekrachtigen in onderwijs en zorg: een wetenschappelijke stand van zaken Nieuw Online |
Algemeen
|
Webinar | Online | 066 |
22/05/2025 | Leren lezen is zoveel meer - Handvaten voor een effectieve en stimulerende leesdidactiek Nieuw |
Leerstoornis
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
067 |
23/05/2025 | Rekenen met RekenTrapperS in 4, 5 en 6 / Getallenkennis, hoofdrekenen met cirkels, cijferen, breuken en decimalen Herneming |
Leerstoornis
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
048 |
27/05/2025 | Mentaliseren als veilige basis voor emotionele verbinding: een coachingsmethode voor begeleiders van cliënten met een verstandelijke beperking en/of complexe gedrags- en emotionele problemen Nieuw |
Cognitie en gedrag
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
030 |
02/06/2025 | Puberteit bij jongeren met autisme met een normale begaafdheid Herneming |
Autisme (ASS)
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
027 |
03/06/2025 | Help the helper! – Werken aan veerkracht, draagkracht en draaglast als hulpverlener Herneming Online |
Geestelijke gezondheid
|
Workshop | Online | 011 |
05/06/2025 | Hoe kunnen we mensen met autisme ondersteunen in het omgaan met emoties? Herneming Online |
Autisme (ASS)
|
Workshop | Online | 010 |
10/07/2025 | Behandeling van dysartrie: hoe begin je eraan? Nieuw |
Spraak en taal
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
068 |
23/09/2025 | Hodson & Paden: onderzoek en behandeling van onverstaanbare kinderen Herneming |
Spraak en taal
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
072 |
06/10/2025 | Woordenschatuitbreiding bij kinderen met een taalontwikkelingsstoornis Herneming Online |
Spraak en taal
|
Workshop | Online | 069 |
10/10/2025 | OMFT-1 Basiscursus Herneming |
Spraak en taal
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
005 |
14/10/2025 | De kracht van spel in de logopedische therapie bij jonge kinderen Herneming Online |
Spraak en taal
|
Workshop | Online | 073 |
27/10/2025 | Oplossingsgericht werken met mensen met een communicatieve beperking Herneming |
Algemeen
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
074 |
27/10/2025 | Werken met visualisaties (pictogrammen, foto’s en geschreven taal) om de zelfredzaamheid te bevorderen Herneming |
Algemeen
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
075 |
27/10/2025 | Studiedag visualisaties: combinatie voor- en namiddag Herneming |
Algemeen
|
Studiedag | 076 |
01/12/2025 | Project ImPACT - Trainen van sociaalcommunicatieve vaardigheden bij kinderen met een autismespectrumstoornis Herneming |
Autisme (ASS)
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
009 |