Status | Datum | Vorming | Thema | Type | Locatie | Code |
---|
31/01/2025 | Vormingstraject autisme (5 dagen) Herneming |
Autisme (ASS)
|
Vormingstraject |
Sig Gijzegem |
028 |
03/02/2025 | Hedendaagse ontwikkelingspsychologische inzichten Herneming Online |
Algemeen
|
Studiedag | Online | 070 |
04/02/2025 | Inclusieve kinderopvang - verdieping Nieuw Online |
Algemeen
|
Workshop | Online | 175 |
04/02/2025 | Morfosyntaxis: een creatieve verkenning in communicatief gerichte taaltherapie bij kinderen (taalleeftijd van 1;06 - 7 jaar) Herneming |
Spraak en taal
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
038 |
06/02/2025 | Handvaten voor logopedisten om motivatie bij kinderen te versterken Herneming Online |
Algemeen
|
Workshop | Online | 013 |
07/02/2025 | Over- en onderprikkeling voorkomen in een klascontext Herneming Online |
Cognitie en gedrag
|
Studiedag | Online | 037 |
11/02/2025 | Samenwerking met ouders van kinderen met een taalontwikkelingsstoornis (TOS) Nieuw Online |
Spraak en taal
|
Studiedag | Online | 042 |
12/02/2025 | De NAH-fotogroep: hoe begin je eraan? Nieuw Online |
Hersenletsel (NAH)
|
Webinar | Online | 008 |
13/02/2025 | Onverstaanbare kinderen snel en efficiënt beter verstaanbaar maken a.d.h.v. de fonologische methode Hodson & Paden en andere Herneming Online |
Spraak en taal
|
Studiedag | Online | 036 |
14/02/2025 | Rekenzwakke kinderen leren omgaan met de rekenwereld tot 1000 Herneming Online |
Leerstoornis
|
Studiedag | Online | 035 |
14/02/2025 | Schrijfproblemen en schrijfmotoriek in het (buiten)gewoon lager onderwijs Herneming |
(Psycho) motoriek
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
014 |
18/02/2025 | In gesprek gaan met de ouders van een kind met autisme Nieuw Online |
Autisme (ASS)
|
Workshop | Online | 029 |
20/02/2025 | Project ImPACT - Trainen van sociaalcommunicatieve vaardigheden bij kinderen met een autismespectrumstoornis Herneming |
Autisme (ASS)
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
006 |
20/02/2025 | Fundamenten van kwaliteitsontwikkeling: een introductie voor kwaliteitscoördinatoren Nieuw |
Algemeen
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
094 |
21/02/2025 | De invloed van slaap op de gedrags- en emotieregulatie bij kinderen tot 6 jaar Herneming Online |
Algemeen
|
Webinar | Online | 052 |
24/02/2025 | Eetproblemen en autisme Herneming Online |
Autisme (ASS)
|
Workshop | Online | 015 |
24/02/2025 | SpraakKlankOnderzoek (SKO) voor beginners Herneming Online |
Spraak en taal
|
Webinar | Online | 082 |
27/02/2025 | SpraakKlankOnderzoek (SKO) voor beginners Herneming Online |
Spraak en taal
|
Webinar | Online | 083 |
28/02/2025 | De impact van zwakke executieve functies op het leervermogen via spel mediëren Herneming |
Leerstoornis
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
120 |
03/03/2025 | Mini-KIDS - Directe stottertherapie bij jonge stotterende kinderen (2 tot 6 jaar): basisideeën, werkwijze en materialen Herneming |
Spraak en taal
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
016 |
03/03/2025 | Rondom Klanken - Woorden - Zinnen Herneming |
Spraak en taal
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
084 |
04/03/2025 | Basiscursus bewegingspedagogiek volgens Veronica Sherborne Herneming |
(Psycho) motoriek
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
017 |
05/03/2025 | Emoties bij kinderen en jongeren met autisme en een normale begaafdheid - Mogelijke strategieën rond psycho-educatie en ouderbegeleiding Nieuw |
Autisme (ASS)
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
053 |
05/03/2025 | Vorming voor logistieke medewerkers in de CAR - Dag 1 (voormiddag): Oei, een ongeluk wat nu? Nieuw |
Algemeen
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
040 |
05/03/2025 | Vormingstraject voor logistieke medewerkers in de CAR - Dag 1 en 2 Nieuw |
Algemeen
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
039 |
06/03/2025 | Ondersteunde communicatie met visualisaties bij personen met een communicatieve beperking Herneming |
Algemeen
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
034 |
06/03/2025 | Executieve functies - De Kracht van de Denkdieren Herneming |
Algemeen
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
054 |
07/03/2025 | Taalmaatjes: logopedische ouderbegeleiding bij kleuters Herneming Online |
Spraak en taal
|
Studiedag | Online | 007 |
10/03/2025 | Fonemi - Een app om fonemisch bewustzijn in te oefenen bij kinderen uit de derde kleuterklas Nieuw Online |
Leerstoornis
|
Webinar | Online | 080 |
11/03/2025 | De Spraakroute - Van uitgebreid onderzoek naar effectieve behandeling bij spraakklankstoornissen Nieuw |
Spraak en taal
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
055 |
13/03/2025 | Grip op begrijpen - autisme en ernstig tot diep verstandelijke beperking Herneming |
Autisme (ASS)
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
018 |
13/03/2025 | Effectieve diagnostiek en interventies bij kinderen met leerproblemen - Handvaten voor het maken van verantwoorde keuzes Nieuw |
Leerstoornis
|
Studiedag |
Sportoase |
078 |
17/03/2025 | Leer-Krachtig! Concrete en effectieve handvaten bij de ondersteuning van leerlingen met een leerstoornis Nieuw Online |
Leerstoornis
|
Workshop | Online | 085 |
18/03/2025 | Aangepaste ondersteuning voor kleuters met autisme Herneming Online |
Autisme (ASS)
|
Workshop | Online | 019 |
20/03/2025 | SASS! Samen aan de slag met schrijven! Nieuw |
(Psycho) motoriek
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
056 |
20/03/2025 | Oudergericht samenwerken in de logopedische behandeling Nieuw |
Spraak en taal
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
079 |
21/03/2025 | OMFT-1 Basiscursus Herneming |
Spraak en taal
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
004 |
24/03/2025 | De valkuil van afhankelijkheid in autismebegeleiding (of de uitdaging van zelfstandigheid) Nieuw |
Autisme (ASS)
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
057 |
25/03/2025 | Relaxatietherapie voor kinderen met en zonder ontwikkelingsproblemen Herneming |
(Psycho) motoriek
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
020 |
25/03/2025 | Selectief mutisme: werken met de omgeving van het jonge kind Nieuw |
Spraak en taal
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
081 |
27/03/2025 | Hoor- spraak- en taalstimulatie volgens de principes van Auditory Verbal Therapy Herneming |
Gehoor - Zien
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
032 |
28/03/2025 | Opmaak sensorisch profiel vanuit observatie en vragenlijsten: klasprikkels van leerlingen in kaart brengen Herneming Online |
Cognitie en gedrag
|
Workshop | Online | 021 |
31/03/2025 | Respiratoire kinesitherapie gericht op baby’s en jonge kinderen Nieuw |
(Psycho) motoriek
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
043 |
01/04/2025 | Praktijkcongres 'de draad' (1) - Werken vanuit het hechtingsverhaal met kinderen en jongeren in een therapeutisch kader Herneming |
Geestelijke gezondheid
|
Praktijkdag |
Sig Gijzegem |
058 |
07/04/2025 | Effectief inzetten van spelmateriaal in logopedische therapie Herneming |
Spraak en taal
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
022 |
08/04/2025 | Spraakontwikkelingsdyspraxie, bekend of gekend? Herneming |
Spraak en taal
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
044 |
09/04/2025 | PROMPT 2: van techniek naar interventie Herneming |
Spraak en taal
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
001 |
09/04/2025 | It Takes Two to Talk® Hanen Certificeringsworkshop Herneming Online |
Spraak en taal
|
Workshop | Online | 059 |
09/04/2025 | Vorming voor logistieke medewerkers in de CAR - Dag 2: Communicatie met anderstalige ouders en kinderen Nieuw |
Algemeen
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
041 |
10/04/2025 | Ouderbegeleiding bij autismespectrumstoornissen Herneming |
Autisme (ASS)
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
046 |
10/04/2025 | De impact van meertaligheid op het rekenen Herneming |
Leerstoornis
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
045 |
11/04/2025 | Begrijpend lezen remediëren bij kinderen vanaf de vierde klas Herneming |
Leerstoornis
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
051 |
15/04/2025 | Ondersteunend tekenen bij kinderen en jongeren met TOS (en zonder) Herneming Online |
Spraak en taal
|
Workshop | Online | 023 |
22/04/2025 | Autisme en emotieregulatie: de rol van de interne zintuigen Herneming |
Autisme (ASS)
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
047 |
22/04/2025 | Ouderschap en motivatie in gezinnen met meervoudige en complexe problemen Nieuw |
Werken met de context
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
031 |
24/04/2025 | Boost Camp - Train de trainer Herneming |
Geestelijke gezondheid
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
003 |
25/04/2025 | Rekenen met RekenTrapperS in 1, 2 en 3 / Getalinzicht en hoofdrekenen met en zonder brug Herneming |
Leerstoornis
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
033 |
25/04/2025 | Telelogopedie en teleaudiologie bij kinderen tot en met 12 jaar Nieuw |
Spraak en taal
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
060 |
28/04/2025 | SIESTA - Sleep IntervEntion as Symptom Treatment for ADHD Herneming |
ADHD
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
024 |
29/04/2025 | In balans - het meten en trainen van evenwichtsvaardigheden bij kinderen Herneming |
(Psycho) motoriek
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
062 |
29/04/2025 | Symposium Samen sterker naar de juiste zorg! - Toekomstgerichte aanpak bij kinderen en jongeren met een verstandelijke beperking Nieuw |
Cognitie en gedrag
|
Symposium |
Sig Gijzegem |
061 |
05/05/2025 | Woordenschatuitbreiding bij kinderen met een taalontwikkelingsstoornis Herneming Online |
Spraak en taal
|
Workshop | Online | 025 |
06/05/2025 | Mensen met autisme motiveren Herneming |
Autisme (ASS)
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
026 |
06/05/2025 | Eet- en drinkmoeilijkheden bij kinderen en adolescenten met een motorische beperking Herneming |
Spraak en taal
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
092 |
08/05/2025 | Behandeling van baby’s met een voorkeurshouding, al dan niet met torticollis of vormafwijking van het hoofd Nieuw |
(Psycho) motoriek
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
071 |
09/05/2025 | Emotionele ontwikkeling bij kinderen en jongeren in begeleiding (onderwijs en individuele therapie) met hulp van de toolkit Herneming |
Geestelijke gezondheid
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
050 |
09/05/2025 | Rekenzwakke kinderen leren omgaan met kommagetallen Herneming Online |
Leerstoornis
|
Studiedag | Online | 049 |
09/05/2025 | Taalprofiel TOS - Instrument om de stoorniskenmerken in kaart te brengen Nieuw |
Spraak en taal
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
086 |
12/05/2025 | Verteltherapie bij mensen met een lichte afasie Nieuw |
Hersenletsel (NAH)
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
063 |
12/05/2025 | Bouwen aan een sterke communicatiecultuur. Hoe zorg je ervoor dat mensen mét in plaats van over elkaar spreken? Nieuw |
Algemeen
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
093 |
12/05/2025 | Project ImPACT - Trainen van sociaalcommunicatieve vaardigheden bij kinderen met een autismespectrumstoornis Herneming |
Autisme (ASS)
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
087 |
13/05/2025 | EuREKA - Train de trainer (o.b.v. hernieuwde uitgave handboek 2024) Herneming |
Geestelijke gezondheid
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
002 |
16/05/2025 | Zelfverwonding: praktische handvaten voor hulpverleners Nieuw |
Geestelijke gezondheid
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
064 |
16/05/2025 | Praktijkcongres 'de draad' (2) - Werken aan verbinding tussen leerkracht en leerling Herneming |
Geestelijke gezondheid
|
Praktijkdag |
Sig Gijzegem |
065 |
19/05/2025 | Autisme en pijn Herneming Online |
Autisme (ASS)
|
Workshop | Online | 012 |
20/05/2025 | Neurodiversiteit bekrachtigen in onderwijs en zorg: een wetenschappelijke stand van zaken Nieuw Online |
Algemeen
|
Webinar | Online | 066 |
22/05/2025 | Leren lezen is zoveel meer - Handvaten voor een effectieve en stimulerende leesdidactiek Nieuw |
Leerstoornis
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
067 |
23/05/2025 | Rekenen met RekenTrapperS in 4, 5 en 6 / Getallenkennis, hoofdrekenen met cirkels, cijferen, breuken en decimalen Herneming |
Leerstoornis
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
048 |
27/05/2025 | Mentaliseren als veilige basis voor emotionele verbinding: een coachingsmethode voor begeleiders van cliënten met een verstandelijke beperking en/of complexe gedrags- en emotionele problemen Nieuw |
Cognitie en gedrag
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
030 |
02/06/2025 | Puberteit bij jongeren met autisme met een normale begaafdheid Herneming |
Autisme (ASS)
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
027 |
03/06/2025 | Help the helper! – Werken aan veerkracht, draagkracht en draaglast als hulpverlener Herneming Online |
Geestelijke gezondheid
|
Workshop | Online | 011 |
05/06/2025 | Hoe kunnen we mensen met autisme ondersteunen in het omgaan met emoties? Herneming Online |
Autisme (ASS)
|
Workshop | Online | 010 |
01/07/2025 | Hanen-workshop More Than Words® Herneming Online |
Spraak en taal
|
Workshop | Online | 077 |
10/07/2025 | Behandeling van dysartrie: hoe begin je eraan? Nieuw |
Spraak en taal
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
068 |
23/09/2025 | Hodson & Paden: onderzoek en behandeling van onverstaanbare kinderen Herneming |
Spraak en taal
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
072 |
06/10/2025 | Woordenschatuitbreiding bij kinderen met een taalontwikkelingsstoornis Herneming Online |
Spraak en taal
|
Workshop | Online | 069 |
07/10/2025 | Een intranet opbouwen via Sharepoint voor beginners Herneming Online |
Algemeen
|
Webinar | Online | 089 |
07/10/2025 | Boost je werkplek met Microsoft tools: Sharepoint, PowerAutomate, Forms, Planner & PowerBI Herneming Online |
Algemeen
|
Webinar | Online | 088 |
10/10/2025 | OMFT-1 Basiscursus Herneming |
Spraak en taal
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
005 |
14/10/2025 | De kracht van spel in de logopedische therapie bij jonge kinderen Herneming Online |
Spraak en taal
|
Workshop | Online | 073 |
27/10/2025 | Oplossingsgericht werken met mensen met een communicatieve beperking Herneming |
Algemeen
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
074 |
27/10/2025 | Werken met visualisaties (pictogrammen, foto’s en geschreven taal) om de zelfredzaamheid te bevorderen Herneming |
Algemeen
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
075 |
27/10/2025 | Studiedag visualisaties: combinatie voor- en namiddag Herneming |
Algemeen
|
Studiedag | 076 |
28/10/2025 | Efficiënter werken via PowerAutomate, Forms en Planner Herneming Online |
Algemeen
|
Webinar | Online | 090 |
04/11/2025 | ACT bij kinderen: help kinderen om met meer veerkracht in het leven te staan Herneming |
Geestelijke gezondheid
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
095 |
25/11/2025 | Doe meer met je data via PowerBI Herneming Online |
Algemeen
|
Webinar | Online | 091 |
01/12/2025 | Project ImPACT - Trainen van sociaalcommunicatieve vaardigheden bij kinderen met een autismespectrumstoornis Herneming |
Autisme (ASS)
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
009 |