Thema |
Algemeen
|
Type | Workshop |
Code | 190 |
Wanneer |
21/10/2024 |
Uur |
09:00u tot 15:30u |
Waar | Online |
Prijs | € 179,00 - € 143,00 voor participanten |
Uiterste inschrijvingsdatum | 21/10/2024 |
Aantal uren vorming | 6,00u |
De uiterste inschrijfdatum voor deze activiteit is verstreken.
Wat als je als professionele hulpverlener ervaart dat kinderen en hun omgeving (ouders, leerkrachten …) weinig of niet gemotiveerd (meer) zijn? Wat kan je dan doen? Is het werken met beloningssystemen een goed idee? Welke alternatieven zijn er? En hoe komt het dat het ene kind gemotiveerd blijft en het andere niet?
We vertrekken vanuit de Zelfdeterminatietheorie van Deci en Ryan (theoretische kadering) om vandaar een vertaalslag te maken naar de eigen praktijk. Hoe kunnen we motivatie van kinderen en hun omgeving versterken/bevorderen in onze eigen setting?
Het is een workshop onder hulpverleners waarin we elkaar inspireren, kijken naar wat al werkt én waar we nog kunnen groeien in het versterken van motivatie bij onze cliënten.
Anke Van Oevelen
Logopedist - docent Thomas More - loopbaancoach - freelance lesgever
Het Groeiatlier Vremde - www.hetgroeiatelier.be
Hulpverleners die werken met kinderen met leer- en/of ontwikkelingsstoornissen.
6 - 12 jaar
Documentatie en hosting door Sig-medewerker inbegrepen.
Je volgt deze online workshop via het platform Zoom. Je krijgt op 18/10 een e-mail met een link naar de online workshop. Kreeg je op 18/10 om 14 uur nog geen link via e-mail? Neem dan contact op met ons via info@sig-net.be.
Bij online vormingen vragen we om te werken met één toestel (laptop, tablet, smartphone) per deelnemer. Meerdere deelnemers per toestel is niet toegestaan.
Op zoek naar meer achtergrondinformatie? Neem een kijkje in de catalogus van de Sig-bib. Spring gerust binnen tijdens de openingsuren (elke werkdag van 9 uur tot 12 uur, behalve op woensdag). Uitlenen is gratis.
De uiterste inschrijfdatum voor deze activiteit is verstreken.