Moetivatie of motivatie? De rol van behoefteondersteunend motiveren

Code 161
Thema
Algemeen
Type Studiedag
Code 161
Wanneer 06/05/2014
Uur 09:00u tot 16:00u
Waar
Prijs € 66,00 - € 55,00 voor participanten
Uiterste inschrijvingsdatum 02/05/2014
Aantal uren vorming 6,00u
Professionele vorming

Deze vorming is geannuleerd.

Extra info

Inhoud

Huistaken maken, opletten in de klas, luisteren naar de leerkracht en ouders, enz. Kinderen en tieners zijn er niet altijd even enthousiast voor. Hoe kunnen we hen (weer) motiveren voor de school?

Tijdens deze interactieve studiedag formuleren we vanuit wetenschappelijk oogpunt een antwoord op deze vragen. We gaan in op welke verschillende types motivatie er bestaan, welke types motivatie goed zijn en welke slecht, en hoe leerkrachten of ouders (via de les- of opvoedingsstijl) en een school (via bepaalde structurele maatregelen) op deze types motivatie kunnen inspelen. Naast het bieden van een aantal concrete oplossingsmogelijkheden reiken we vooral een kader aan waarop deelnemers later nog een beroep kunnen doen als ze kinderen en jongeren hebben met motivationele problemen.

LET OP: Deze studiedag was eerder aangekondigd op 20 mei 2014. Om organisatorische redenen is de vorming vervroegd naar 6 mei 2014. Wie eerder was ingeschreven wordt persoonlijk op de hoogte gebracht.

Begeleiding

Prof. dr. Maarten Vansteenkiste is als hoofddocent verbonden aan UGent en heeft zich gespecialiseerd in de motivatiepsychologie. Hij onderzoekt de impact van de kwaliteit van motivatie op het psychosociale functioneren in talrijke levensdomeinen, zoals onderwijs, werk(loosheid), hulpverlening, sport en opvoeding, en heeft hierover al veelvuldig gepubliceerd (www.vopspsy.ugent.be).

Doelgroep

Deze studiedag is bedoeld voor (zorg)leerkrachten, GON-begeleiders, enz. uit het gewoon en buitengewoon onderwijs.

Aantal deelnemers: minimum 25
 

 
Delen via social media

Deze vorming is geannuleerd.

CONTACTEER ONS